McCOMBS, Maxwell. 2009. Agenda setting. Nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha: Portál. ISBN 978–80–7367–591–2.
Agenda setting, teorie nastolování témat, je výrazným konceptem soudobých mediálních studií, který se vztahuje především k účinkům mediálních obsahů na publikum. Publikace tuto teorii nejen vysvětluje, ale také se zabývá možnými příčinami i důsledky nastolování témat médii. Vše autor doplňuje příklady z mediální praxe pro snazší pochopení a řadou svých výzkumů na dané téma. (Alžběta Kotrbová)
Anotace:
Kniha představuje jeden ze základních konceptů současných mediálních studií, který navazuje na myšlenky klasika mediálních teorií W. Lippmana. Někdy až neomezená moc médií a její účinky na publikum se odvíjejí především od toho, jaká témata ve své agendě vybírají jako ústřední a jaké mínění si o nich vytváří veřejnost. Otázka zní, proč vyzvedávají převážně tzv. černou kroniku a negativní zprávy a nepřispívají spíše k diferencované politické orientaci a zasvěcenému názoru veřejnosti. Autor je zakladatelem teorií týkajících se konceptu agenda setting. Ve své knize shrnuje stovky mediálních výzkumů na toto téma a kritickým způsobem se zabývá prameny a dopadem agendy nastolované médii. Kniha je určena studentům mediálních studií, politologie a sociologie.